photo bitchplease1.png

#breakfast

Wow kjempe respons på inlegget mitt igår. Kommentarer og mange som tikket innom bloggen min. Det gjør meg så glad og håper det vil fortsette å stige. Jeg vil nok framover skrive flere "tabu" tema innlegg for tro meg jeg har mye i hodet mitt jeg må få ut på ark/bloggen. Jeg fikk en super respons på hvor mange som var enig med meg ang trening, og jeg håper virkelig at dette er en trend som vil forsvinne.

Men over til dagens innlegg. Jeg tenkte jeg skulle fortsette smått med gårsdagens innlegg og legge ut oppskrift på min favoritt frokost, nemlig havre/proteinpannekaker.
Nå skal jeg si at jeg er slumpedronning som det kalles og kan ikke si sikkert på målemengden. Endag skal jeg komme ut med en ordentlig målt oppskrift men idag så blir det mye ca og slikt.

Først så begynt med å male havregryn. Da blir det gjort om til mel og blir enklere og jobbe med. Ta den mengden du ønsket og sleng alt i en bolle. Alle har før laget pannekaker så man har en viss aning på hvor mye av alt man skal ha opp i som melk og egg. Jeg lager en så liten røre at jeg trenger bare et egg, litt melk (liker tykk røre) og bakepulver (ca 1 ts). Jeg kjører hele røra i en mikser til alt er godt blandet. Jeg setter plata på middels varme, og litt smørr i panna. Når smørret er smeltet og plata er varm så hell litt røre i panne hvis det er lapper du ønsker. Husk at det må være middels varme hvis ikke så svir den seg. Når det bobler på oversiden så snu den forsiktig. Etter 1-2 minutter så er den ferdig, så legg den på en tallerken med bananskiver og litt syltetøy. Gjenta dette til du har så mange lapper du ønsker. Jeg elsker å bruke banan i mellom for å få høyde, smak og mere mat i frokosten. Som dere ser så bruker jeg INGENTING av sukker. Det er totalt unødvendig når man skal bruke banan og syletøy i.

Legg det pent opp og kjør på med et eple eller appelsin på siden. SUPER sunn frokost man kan spise med god samvittighet hver eneste dag. Jeg skal en dag regne ut hvor mye kalorier og fett det er i denne frokosten for morroskyld.
Her er det egentlig å bare la fantasien leke seg. Til helg så tilsett gjerne litt kakao pulver i røra så man får en fin og lett sjokolade smak. Dette er også en super røre man kan lage litt av og sette det i kjøleskapet hvis man ikke orker ålage det hver dag. Må huske på at røren tykner så tilsett gjerne litt melk og rør rundt.

Etter å gå spist en god frokost så sitter jeg her å mekker en god treningsliste med sanger fra 90 tallet og til nå. Jeg er ikke ute etter det siste, men kule sanger med tempo og som er morsome å høre å. Det beste man kan gjøre på trening er å smile. 

Hva er deres favoritt frokost?

 

#fitness #mat #food #healthy #sunt #sunn #frukt #banan #pannekaker #lapper #musikk #trening #fit 



morgendagens frokost

God kveld.

Som jeg har nevnt tidligere så er frokost og kvelds mine favoritt-måltider. Jeg har alltid elsket store frokoster hvor man kan sitte lenge å kose seg med god mat og en stor kopp te. Se på en serie eller program på tven mens jeg sjekker facebook, insta, bloggen og mailen min. Det er den beste tiden på døgnet føler jeg. Jeg er veldig glad i å variere i frokost veien, og må nok ha noe nytt annen hver dag. Hvis ikke så kan jeg fort bli lei, og man havner fort inn i en ond sirkel hvor man overspiser, spiser mye feil mat og til slutt, så vil ikke det ende bra. Så jeg er flink og klapper meg selv på skulderen for frokostene jeg spiser og merker jeg har mere energi gjennom dagen og virkelig elsker å spise frokost. Jeg sitter ofte på pc'en for å finne nye oppskrifter, finne nye og forskjellige retter som vil glede morgenen på en god og sunn måte. Jo flere farger og frukt, jo bedre smaker den, OG ser bedre ut Happy time. 

I morgen skal jeg prøve meg på en ny protein pannekake oppskrift, men istede for pannekaker prøver jeg meg på vafler istede. Små hjerter OG frukt kan ikke bli bedre. Gleder meg allerede til frokost.

Har dere noen flotte frokost tips å dele med meg og andre?  



ny klassiker. Volià.

Som jeg skrev tidligere idag så skulle jeg lage middag av en gammel klassiker med en ny og SUND vri.

Kanskje ikke overraskende så er den gamle klassikeren jeg snakker om taco. En fast gjest hos de fleste hjem en fredagskveld. Hvorfor den bare skal bli ønsket velkommen på fredager i våres hjem har jeg aldri helt forstått. Jeg har selv kommet løpende hjem til mor en tirsdag og skriker ut "TACO TIRSDAG" men får til svar at jeg måtte vente til helgen. Jeg trodde det bare gjalt brus og goddis jeg, men tok visst rimelig feil. Etter mange år så har jeg endelig funnet svaret på mine spørsmål. Med enkle knep så kan du få tacoen til å bli så sund at du kan spise den hver dag hvis du har lyst. Hvor fantastisk er ikke det?

Jeg sto klar med kamera på kjøkkenet, men glemte selvfølgelig  å ta bild av alle ingrediensene, men regner med at alle skjønner hva jeg mener når jeg skriver "en boks med knuste tomater" og "hvitløk". 
Så. Jeg begynner å lage salsaen først da dette tar lengst tid.
Jeg startet med å finhakke en halv løk, 2 hvitløksfedd og nesten en hel chilli. Liker maten min spicey. Jeg hever løken, hvitløken og chillien i en kjele og lar det surre til løken blir blank og du begynner å kjenner chilli og hvitløks lukt. Når du begynner å grine, så har du kommet til punktet.
Neste så tar jeg en boks med hakkede tomater å heller det oppi kjelen med løken. Tilsett litt salt og pepper etter smak.

Så lar du dette putre og koke (på middels varme) mens man rører en gang iblant. Når tomatene har blitt varme så smak deg fram. Jeg ender alltid opp med å tilsette mere pepper og chilli, men dette er noe du og dine smaksløker bestemmer. 
Så du lar dette putre og koke i ca 20 minutter (?) Til det ser slik ut.

Dette smaker så ufattelig godt. Å SÅ mye bedre enn hva man kjøper ferdig i butikken. Det er en annen konsistens, men den smaker så mye mere fersk og man kan faktisk smake ingrediensene. 
Etter salsaen er ferdig (som er best varm på tacoen) så er det bare å lage salat med det man skulle ønske å ha. Kjøttdeigen som skal være i så sverger jeg til kyllingkjøttdeig. Siden det kom ut i butikken så har jeg ikke nærmet meg kjøttdeig eller karbonade deig igjen. Kylling-kjøttdeig bruker jeg til ALT. Mye bedre smak på den og den blir ikke tørr når man steiker den som vanlig kjøttdeig lett kan bli. PLUSS at den er mye billigere enn alt det andre.

Men her så velger jeg igjen å kutte en 1/2 løk og chilli. Når kylling-kjøttdeigen er nesten ferdigstekt så tilsett dette og stek det ferdig.
Når det kommer til krydder så er det IKKE snakk om å bruke ferdig krydder man kjøper på butikken. Det er så utrolig mye salt i det, og igjen så smaker det kunstig. Når man skal krydre kylling-kjøttdeigen så er det bare fantasien og smaksløkene som setter grenser. Jeg liker å ha i chillipulver, paprika pulver, LITT salt, pepper, oregano og litt karve (karve er smaken man kjenner i kjøpe-taco-pulver). Tilsett ca 2 dl vann og la dette koke.

Så kommer det store valget jeg vet alle familier har hver fredag. Tacoskjell eller tortilla. Når det kommer til meg og min variant så kastet det ut av kjøkkenvinduet, og opp av skuffen kommer spelt lomper. Yes dere leser riktig. Spelt lomper man finner ved hamburger og pølsebrød hylla. Disse er helt fantastiske å bruke. Ta ut så mange du ønsker, varm di i ca 10 sekunder i mikroen og Voilà. Ved å bytte ut spelt lomper med andre klassikere så sparer man seg selv for MANGE kalorier. De smaker bedre og man kan spise en ekstra taco med god samvittighet. 



Håper dere alle syntes dette hørtes og så godt ut, og at dere vil prøve det ut. Jeg lover deg at dere kommer til å få dilla.
 



 photo 074ba437-6d49-4338-a025-ed5b5fd2bf96.jpg
Photobucket Fashion, friends & rock'n roll.
Charlotte. 23 år. Bor i Hokksund. Jobber som bartender.
Au revoir.

Cherry.blogg@hotmail.com
Venneforespørsel

 photo cherry.png

Kategorier


Arkiv



Annonser



SPONSOR

PHOTOS

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket





hits