photo bitchplease1.png

Min treningskt

Igr var det tid for den skumle timen jeg hadde med min store og barske kompis. jeg m rlig si at jeg ikke var forberedt p denne timen. Jeg kom klar som et egg og gledet meg veldig. Vi startet med kneby som er min favoritt, men ble fort til et mareritt. Han lessa p med vekter, ba meg om bye meg ned. Jeg trodde han tulla, men DET gjore han absolutt ikke. Jeg byde knrne, og trodde virkelig jeg skulle d. dette var bare starten. Timen gikk og jeg ble overrasket av meg selv og hva jeg faktisk klarer og hvor sterk jeg egentlig er. For meg s var dette en utrolig god start p helga. Idag s er beina mine s delagt at jeg rett og slett blir sittende i soffan i hele dag. Utrolig deilig slappe av, men ogs UTROLIG deilig kjenne at man virkelig er sliten og har trent ordentlig. Han skal sette opp et treningsplan og ml for meg hvor han har stor tro p at jeg vil n mlene mine lett som bare det, og fort hvis jeg str p. det skal jeg s absolutt, for dette var utrolig morsomt.

Idag er det fredag, og den skal nytes. I det at jeg som sagt skal ligge i soffan, se p film, kose meg med LITT godis og farris. Skal bli en flott fredag hvor beina skal slappe helt av og ikke rre en muskel, iallfall ikke mye. Neste uke blir det mere trening igjen, men da skal heldigvis beina f lov til slappe helt av. Hvor heller overkroppen skal oppleve bli pkjrt. Men det er di frste gangene som er er vrst, right?



Motivasjon til trening

♥ Hvordan starte?

Det store sprsmlet for veldig mange er nr skal jeg starte og hvordan trene? Veldig mange velger sette det som et nyttrsforsett og er i full gang 2. Januar. Kjpt inn masse dyrt treningsty og er super motivert. Alle treningsstudioene er fulle i januar og februar mnd, men plutselig kommer mars mnd fort som vinden, og det er her mange stopper opp men treninga. Det er nok veldig mange som egentlig ikke veit helt hva dem trener og hvorfor da vil di heller ikke n resultatene di nsker og gir dermed opp. S jeg sier til di som vil begynne trene, er starte helst fr eller en stund etter nyttr. Da er ikke stedene fulle av mennekser, pluss at man kan flge strmmen til di som begynner sammtidig som deg i mars eller flge med di som har allerede har vrt der et r.

♥ Motivasjon?

Vi har alle et nske for trening. Vi alle nsker bli super fit til sommern med flat mage og stramme armer, right? Da m jeg si med engang at dere har helt feil fokus til trening og betydningen bak det som dere kan lese i innlegget mitt her. Jeg syntes det er veldig viktig at alle setter seg ml, men ha heller flere sm ml, enn et stort et. I starten s begynn i det sm nr det kommer til cardio og vekter. Nr jeg startet treningen tok jeg ca 20 kg i beinpress jeg hadde som ml komme opp til 30 kg. Jeg er n 4 mnd etter mlet oppi 52 kg. Tenk deg motivasjonen og flelsen som strmmer mellom kroppen nr du endelig nr mlet ditt? Dette gir deg en mersmak p trening og nsker gi jernet enda mer. Dette har jeg gjort med alle velsene mine. Jeg er veldig stolt av kunne si at jeg tar 40 kg i kneby, og gleder meg til legge p flere vekter p den stanga snart. For mitt nye ml er kunne ta 50 kg. S jeg sier sett flere sm ml, enn et stort. Man har mere glede seg over.

Ogs et annet tips er lage en facebook gruppe hvis dere er flere som trener sammen. Dette har jeg med mine venner og her deler vi oppskrifter, linker til forum og vi alle skriver opp vres ml for neste mnd og hva vi n klarer, hvor vi alle roser hverandre og pusher hverandre.

♥ Tid?

Nr det kommer til tid p dagen, s vil jeg si s fort du str opp. Nr man vkner opp og pner ynene s er alle klare for dagen og er spente p hva di har i vente. Det er ogs p morgenen man har mest energi, s jeg sier til alle spis en god frokost med fiber, litt proteiner, frukt og grnt fr du stikker til treningssenteret. Da er man full av energi kan gi 110%. Husk p ikke spis en stor og tung frokost. Da kan man fort fle seg mett og slapp, og yter ikke like bra. Spis gjerne 2 knekkebrd med makrell i tomat eller leverpostein og en smoothie. Super frokost. For dere som nsker trene litt nrmere lunch s har jeg lest at di fleste annbefaler spise et eple rett fr trening. Da har man litt mat i magen, pluss at man fr opp blodsukkeret s man blir mere kvikk p trening. Jeg selv har gjort feilen av ikke spise fr trening, og ender da opp med en kt hvor man har hodefine og svimmehelt.Ikke kult.

En annen ting som ogs er smart er bestemme seg for hver uke hvor mange kter denne uken vil jeg ta? Jeg har strre tro p hvis du bestemmer deg for 3 dager, enn sette ned eksakte dager. Det som fort skjer nr man har bestemte dager er hvis man ikke fr gjennomfrt det den mandagen (f.eks) s kan fort motivasjonen bli borte og man tenker fort at "dette klarer jeg ikke" eller "det er for vanskelig". Hvis man da heller sier at "jeg skal trene 3 ganger denne uken" s kommer man seg lettere p senteret og ofte ender opp med flere kter ilpet av en uke. Jeg selv trener annenhver dag og syntes det funker veldig bra for meg. Men i bunn og grunn s er det hva som passer DEG best.

♥ Treningspartner?

Som jeg nevnte litt lengere opp s for meg s er en treningsgruppe p facebook med venner helt gull. Her pusher man hverandre pluss at man lettere kan f med noen p trening. Ofte vi publiserer at vi skal trene p tirsdag kl 18.00 (f.eks) da er det ofte de andre hopper p. Lettere gi jernet nr du trener med andre fler jeg. Utford hverandre med se hvem som kan jogge lengst f.eks. Man kjenner s p kroppen hva man faktisk klarer og tenk p hvor mange kalorier man forbrenner hvor mye du forbedrer utholdenheten din. Bare pluss.

For dere som liker trene alene eller som ikke kjenner noen som trener p studie du er, s bli kjent med nye mennesker er mitt tips, men ogs gi jernet om man er aleine. Lag en fet spilleliste med din favoritt musikk som booster energien din s kjenner du at det er like lett trene alene ogs. Jeg trener ofte alene og syntes det er helt greit. Man fr bedre fokus p hva du gjr og lever i din egne lille boble hvor tanker om hva andre syntes forsvinner helt. Man kan ofte fle seg glodd p, men husk p at di fleste titter p seg selv i speilet.

♥ Kosthold og mat?

Her VEIT jeg det er mange som lurer p hva man burde gjre. Kosthold og mat har like mye si som treninga og mer. Her er det mange som styler og er redd for at man bare m leve p grt og salatblad, men dere tar rimelig feil. Jo sunnere mat, jo mere kan enn spise. Dere kan ta en titt p bloggen min hvor jeg har lagt ut endel oppskrifter p mat, men sk ogs runt p internett for f enkle middagsretter, frokoster og mellom mltider. Frokost er mitt favoritt mltid s her har jeg lest meg mye fram, og min ultimate favoritt er havre pannekaker eller havre vafler. Samme oppskrift, ulik utseende. Spis frukt, smoothie eller br ved siden av. Super start p dagen. Jeg fr flelsen av spise usunt (hres rart ut) og det gjr meg litt glad og gjr at jeg setter mere pris p frokosten. Det som er det viktigste er kutte ut med brus, smgodt og potetgull. Ikke 100% for i et sunt kosthold s er det faktisk veldig viktig kunne kose seg litt i helgene og gjre litt ut av det. Det vanskelige her er vite nr og hvor mye du kan tillate deg selv. Vell der finnes det egentlig ikke noe fasit svar p, men her m man bruke hodet. Ikke spis hele potetgull posen, men ta heller fram en liten skl hvor man har litt potetgull i, og kanskje en annen liten skl med grnnsaker og dipp. Her fr man det beste fra begge verdener, samt at grnnsakene gjr deg mett hvor da det blir mindre potetgull spising. Jeg har alltid elsket potetgull og sjokolade og sleit mye i begynnelsen og gjr det enn med holde meg unna alt det. Venner ler av meg nr jeg sier dette, men jeg holder meg til "Det er sunt vre litt usun engang ibalnt" det er sant. Det er menneskelig ha lyst p sjokolade, nsker du det enkveld s kjp deg en liten sjokolade, knekk den opp i mange sm biter og nyt HVER bit. Bare det ikke blir hver kveld selvflgelig.
Veldig viktig innformere om at godis, chips og sjokkis IKKE skal bli brukt som en belnning, men kos en gang ibalnt.

♥ Hva burde jeg trene?

Vell dette er det viktigste sprsmlet tror jeg. Begynner du feil s vil du ikke f resultatene du nsker (som nevnt tidligere).
Jeg selv startet min reise som hovedfokus (ikke ml, men fokus) g ned i vekt, forbedre kondisen min, og bygge muskler. Ikke bodybuilder, men markerte muskler p kroppen. Med dette s starter jeg reisen p O store internett med tips og rd innenfor dette. Jeg lrte fort hvor mye mere man fr ut av intervall trening enn g p 3D mlle i 30 minutter. Jeg leste meg opp p hva jeg burde fokusere p ved styrketrening, og hva jeg burde gjre for starte fettforbrenningen ved trening. Listen jeg flger p trening n passer meg helt perfekt og jeg kan se resultater bde ved vekten og mlene p kroppen. Siden jeg er ute etter bygge muklser s er det "skummelt" flge med p vekten, men jeg liker holde overssikt over hvordan jeg ligger ann. Ta heller ml kroppen din, noter deg dette p et ark som du kan henge opp p kjlerskapet eller p badet hvor man ser det ofte. Ml deg hver mnd se fremgangen. Man vil merke trening bedre p cm enn kg. man kan bli utrolig overrasket over hvor mye som har blitt borte uten at du har merket det. Jeg har allerede trent bort 4 cm rundt lret mitt, og jeg m si at jeg syntes det var kjempe tft se.

♥ Viktigst
jeg kan ikke ppeke nok at det viktigste med trening er ha det gy!



#treningstips

Idag tenkte jeg skulle komme med noen supre treningstips til dere hvor jeg gr ifra kosthold, mosjon og motivasjon. Det kan til tider vre utrolig vanskelig slepe seg til treningsstudio eller bare det begynne er det vrste for veldig mange, samt meg selv.

Jeg skal som sagt ha en hard kt idag og begynner s vidt bli forberedt p det, og nsker egentlig f det ferdig fort, men tror jeg kommer til lre mye nytt idag som vil vre nyttig for meg og kanskje andre. Jeg nsker dele mest mulig med dere s dere ogs vil f mere lyst til trene begynner se p det som dagens hydepunkt enn som et slit og herk.

Jeg har sittet en stund tenkt p hva bloggen min skal handle om. Skal det vre en rein fitness og kosthold blogg, hverdag, skjnnhet eller mote blogg? Jeg har interesse nr det kommer innenfor di alle, men jeg fler at man alltid burde sette hovedfokuset sitt innenfor et tema, og g derfra. Hva syntes dere? Skal jeg g mere innenfor et tema eller skal jeg fortsette som fr?

N er det stikke til treningsstudio trene livshiten ut av meg. Tror det kommer til bli gy. Wish me good luck.

#fitness #trening #kosthold #blogg #skjnnhet #mote #fashion #tips #treningstips #styrke #styrketrening #cardio #mosjon #motivasjon #cherry



MOTIVATION? HERE YOU GO





 photo 074ba437-6d49-4338-a025-ed5b5fd2bf96.jpg
Photobucket Fashion, friends & rock'n roll.
Charlotte. 23 r. Bor i Hokksund. Jobber som bartender.
Au revoir.

Cherry.blogg@hotmail.com
Venneforesprsel

 photo cherry.png

Kategorier


Arkiv



Annonser



SPONSOR

PHOTOS

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket





hits